Google vrea să-ți ofere știrile în formatul Instagram Stories
În urmă cu câțiva ani, Snapchat a făcut valuri în piața rețelelor de socializare prin introducerea postărilor temporare intitulate Stories. Acum, vor ajunge pe Google.
Snapchat este departe de a deveni cea mai populară rețea de socializare, iar la ora actuală se află într-un scandal de proporții din cauza schimbărilor radicale de interfață introduse în ultima săptămână. S-a creat până și o petiție online pentru revenirea la vechiul mod de a face lucruri pe Snapchat. În același timp însă, acea platformă online a inspirat giganți din online precum Facebook, Instagram sau WhatsApp.
A venit momentul ca Google să fure o pagină din manualul Snapchat și să ofere știri în formatul poveștilor temporare pe care le vezi în partea de sus a ecranului când intri pe Facebook sau Instagram. Noul tip de știri se vor încărca instant atunci când le accesezi pentru că vor folosi în spate algoritmul consacrat AMP (Accelerated Mobile Pages). Pornind de la această premisă, numele produsului final este Googel AMP Stories.
În urmă cu câteva luni, au existat zvonuri legate de introducerea acestei funcții în căutările tale pe Google de pe mobil. Acum avem o confirmare oficială pe marginea subiectului detaliată pe blogul Google Developers. Gigantul din Mountain View a încheiat deja mai multe parteneriate serioase cu publicații internaționale pentru a stimula generarea de conținut informațional în noul format. Lista include CNN, Conde Nast, Hearst, Mashable, VOX Media și The Washington Post. În prima fază, Google va plăti marile publicații pentru a genera acest nou tip de conținut, dar situația ar trebui să schimbe pe viitor.
În rest, noile postări vor fi foarte similare cu ceea ce vezi pe Snapchat, cu mențiunea că nu vor veni de la prieteni. În schimb, vor include un fel de știri temporare menite să expire după 24 de ore, la fel ca pe orice altă rețea de socializare care a implementat povești. Momentan, nu este foarte clar cum vei da peste Google AMP Stories online, dar ar trebui să le vezi dacă inițiezi o căutare pentru o anumită publicație.